tigerrally

Decydująca rozgrywka sezonu

Paź 11, 2017
admin

Kasperczyk czy Gabryś? Który z tych dwóch kierowców zostanie wicemistrzem Polski? To najważniejsze pytanie, jakie zadają sobie rajdowi kibice przed Rajdem Śląska (13-15 października). To właśnie na odcinkach specjalnych finałowej rundy Inter Cars RSMP 2017 rozstrzygnie się ten pojedynek. Przed tym starciem w nieco lepszej sytuacji jest załoga Tiger Energy Drink Rally Team, ponieważ Tomek Kasperczyk i Damian Syty ruszą do rywalizacji w Rajdzie Śląska w roli wiceliderów punktacji mistrzostw Polski.

IMG_0638

Rajd Śląska to zawody, które debiutują w kalendarzu InterCars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Impreza jest kontynuacją Rajdu Mikołowsko-Żorskiego – udanych zawodów okręgowych organizowanych w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Bazą rajdu będzie zmodernizowany Stadion Śląski w Chorzowie. W tym miejscu odbędzie się także ceremonia startu, zaplanowana na 17:30 w piątek, 13 października. 90 minut później załogi będą miały okazję, by zaprezentować się kibicom na pierwszym odcinku specjalnym, którego trasę wytyczono wokół Stadionu Śląskiego.

W sobotę rywalizacja przeniesie się na oesy w południowej części województwa śląskiego. Zawodnicy będą mieli do pokonania próby Wyry (6,95 km), Ochaby (13,33 km), Miedźna (17,54 km), a także kończący pierwszy etap miejski odcinek w Mikołowie (1,9 km). Między dwoma pętlami rajdu załogi nie będą zjeżdżać na serwis na Stadionie Śląskim. Zamiast tego organizatorzy zaplanowani oddaloną strefę serwisową w Żorach.

Niedzielna rywalizacja jest nieco dłuższa niż ta podczas pierwszego etapu – do przejechania będzie 77,7 km odcinków specjalnych. Ten dystans tworzą próby Bzie (18,98 km), Chybie (9,26 km) oraz Suszec (10,62 km). Każdy z wymienionych oesów kierowcy i piloci pokonają dwukrotnie, a drugi przejazd próby Suszec będzie stanowić Power Stage, czyli odcinek, na którym trzy najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.

Aby zdobyć tytuł wicemistrzów Polski w rajdach samochodowych Kasperczyk i Syty muszą utrzymać minimum punkt przewagi nad trzecią załogą w klasyfikacji mistrzostw, czyli duetem Gabryś/Natkaniec. W obecnym sezonie Inter Cars RSMP Tomek i Damian jeździli bardzo równo, dzięki czemu zdobywali punkty w każdej z pięciu rozegranych rund krajowego czempionatu. Łącznie załoga Tiger Energy Drink Rally Team wywalczyła 69 „oczek” – o trzy więcej niż ich rywale, czyli Gabryś i Natkaniec. W Rajdzie Śląska, podobnie jak w pozostałych rundach mistrzostw Polski do zdobycia jest 28 punktów – 25 za zwycięstwo w całych zawodach i 3 dodatkowe za najlepszy czas na finałowym odcinku rajdu.

Wyniki 6. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski poznamy w niedzielę, 15 października około godziny 17:10. Pół godziny później załogi pojawią się na mecie rajdu, która zlokalizowana będzie na rynku w Żorach.

IMG_0819

Tomasz Kasperczyk: – Przez cały sezon ważna dla nas była równa i skuteczna jazda, która pozwoliła zdobywać punkty we wszystkich rundach RSMP rozegranych w tym sezonie. Jednak w Rajdzie Śląska będzie to jeszcze ważniejsze, bo stajemy przed szansą realizacji celu, jakim jest zdobycie tytułu wicemistrzów Polski. Co prawda przed sezonem nie planowaliśmy walki o konkretne pozycje w mistrzostwach Polski, ale nie trzeba nikomu przypominać, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Od początku roku naszym założeniem było stopniowe zwiększanie tempa, także w wybranych rundach RSMP. W trakcie sezonu okazało się, że konsekwentne realizowanie tego planu otwiera przed nami nowe możliwości, które teraz chcemy wykorzystać. Zadanie jest jasno określone – chcemy zdobyć więcej punktów niż Zbyszek Gabryś i Artur Natkaniec. Czy to się uda? Nie wiemy, tak jak nie wiedzą tego kibice i rywale, ale chyba właśnie o to chodzi. Na pewno będziemy się starać tak mocno, jak tylko możemy. Po cichu liczę na wymagającą jesienną aurę. Doświadczenia z poprzednich sezonów wskazują, że całkiem nieźle nam idzie, gdy drogi są mokre, zabłocone, a dobra przyczepność to ostatnie czego można się spodziewać i oczekiwać.

Harmonogram 1. Rajdu Śląska – 6. rundy Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

Piątek, 13 października (1 odcinek specjalny, łącznie 1,27 km):

17:30 – ceremonia startu (Chorzów, Stadion Śląski)
19:00 – OS1: Stadion Śląski (1,27 km)

Sobota, 14 października (6 odcinków specjalnych, łącznie 70,59 km):

10:00 – Serwis A: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
11:03 – OS2: Wyry (6,95 km)
12:19 – OS3: Ochaby (13,33 km)
13:37 – OS4: Miedźna (17,54 km)
15:03 – Oddalony serwis A: 15 min. (Żory)

16:04 – OS5: Ochaby (13,33 km)
17:22 – OS6: Miedźna (17,54 km)
18:45 – OS7: Mikołów (1,9 km)
19:20 – Serwis B: 45 min. (Chorzów, Stadion Śląski)

Niedziela, 15 października (6 odcinków specjalnych, łącznie 77,72 km):

7:30 – Serwis C: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
9:12 – OS8: Bzie (18,98 km)
10:12 – OS9: Chybie (9,26 km)
11:12 – OS10: Suszec (10,62 km)
12:30 – Serwis D: 30 min. (Chorzów, Stadion Śląski)

14:27 – OS11: Bzie (18,98 km)
15:27 – OS12: Chybie (9,26 km)
16:40 – OS13: Suszec (Power Stage, 10,62 km)
17:40 – Ceremonia mety (Żory)

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.  Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocował 6 miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2017 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach rajdowych Mistrzostwach Europy. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.