Druga runda Rajdowych Mistrzostw Europy okazała się pechowa dla załogi Tiger Rally Team. Pierwszego dnia Tomasz Kasperczyk i Damian Syty startując jako trzecia załoga przecierali trasę dla kolejnych zawodników. Po awarii układu wspomagania, wrócili do rywalizacji w systemie Rally2. Niestety po dwóch niedzielnych OS-ach problemy z silnikiem zmusiły Ich do wycofania się z rajdu. Udało się jednak zrealizować główny cel startu w Rajdzie Liepaja – przejechać wiele kilometrów OS-owych w bardzo wymagających zimowych warunkach, co zaprocentuje w dalszej części sezonu.
Porywisty wiatr i gwałtowne opady śniegu na niedzielnych odcinkach stawiały wysoko porzeczkę przed zawodnikami. Dla startującej w systemie Rally2 załogi Tiger Rally Team, drugi dzień rajdu był przede wszystkim treningiem i okazją do przetestowania ustawień zawieszenia samochodu. Jednak już podczas pierwszego odcinka samochód stracił moc pracując na trzech cylindrach. Po prowizorycznym usunięciu awarii udało się wystartować do kolejnego OS-u, jednak podczas drugiego odcinka problem powrócił i zawodnicy zmuszeni byli do wycofania się z dalszej rywalizacji.
Tomasz Kasperczyk: Rajd od początku nie układał się po naszej myśli. Na odcinku kwalifikacyjnym przebiliśmy oponę a pierwszego dnia czyściliśmy trasę dla kolejnych załóg. W drugiej pętli, kiedy złapaliśmy już dobre tempo, posłuszeństwa odmówiła pompa wspomagania i przejechaliśmy osiem ostatnich kilometrów odcinka z niesprawnym układem kierowniczym. Do drugiego etapu wystartowaliśmy z dobrym nastawieniem i w bojowym nastroju, niestety podczas pierwszego odcinka samochód stracił moc – silnik pracował na trzech cylindrach. Nie mając już szans na dobry wynik w rajdzie szkoda było ryzykować poważniejszym uszkodzeniem silnika, podjęliśmy więc decyzję o rezygnacji z dalszej jazdy. Najważniejsze że udało się przejechać sporo kilometrów, zbierając cenne doświadczenie.
Damian Syty: Z racji wczorajszej awarii, dzisiejszy dzień postanowiliśmy potraktować jako mocny trening. Niestety już po trzecim kilometrze pierwszego odcinka pojawiły się problemy z samochodem. Na dojazdówce pomiędzy odcinkami próbowaliśmy naprawić auto, ale było za mało czasu. Po przejechaniu kolejnego OS-u uznaliśmy że dalsza jazda z niesprawnym silnikiem jest zbyt ryzykowana i pojęliśmy przykrą dla nas decyzję o wycofaniu się z rajdu.
Rajd Liepaja zakończył zimowy etap przygotowań zespołu Tiger Rally Team do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomasz Kasperczyk z Damianem Sytym rozpoczną sezon w krajowym czempionacie od startu w rajdzie Świdnickim – KRAUSE, I rundzie RSMP który odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia.
Tomasz Kasperczyk urodził się w 1992 roku w Myślenicach. Profesjonalną przygodę z rajdami rozpoczął w roku 2011 od startów w wybranych rundach Rajdowego Pucharu Polski oraz Rally Vsetin w Czechach. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocował 6 miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk-Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Kalendarz Startów Tiger Rally Team :
FIA ERC – Rajdowe Mistrzostwa Europy 2015
- Rally Liepāja (Łotwa), 6-8 luty
- auto24 Rally Estonia (Estonia) 17-19 lipca
- Barum Czech Rally Zlín (Czechy) 28-30 sierpnia
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2015
- Rajd Świdnicki – KRAUSE, 24-26 kwietnia
- Rajd Karkonoski, 14-16 maja
- Rajd Gdańsk Baltic Cup, 19-21 czerwca
- Rajd Rzeszowski, 06-08 sierpnia
- Rajd Wisły, 04-06 września
- Rajd Nadwiślański, 18-20 września
- Rajd Dolnośląski, 16-18 października
- Rajd Arłamów, 12-14 listopada
Tiger Rally Team po Rajdzie Liepaja
Druga runda Rajdowych Mistrzostw Europy okazała się pechowa dla załogi Tiger Rally Team. Pierwszego dnia Tomasz Kasperczyk i Damian Syty startując jako trzecia załoga przecierali trasę dla kolejnych zawodników. Po awarii układu wspomagania, wrócili do rywalizacji w systemie Rally2. Niestety po dwóch niedzielnych OS-ach problemy z silnikiem zmusiły Ich do wycofania się z rajdu. Udało się jednak zrealizować główny cel startu w Rajdzie Liepaja – przejechać wiele kilometrów OS-owych w bardzo wymagających zimowych warunkach, co zaprocentuje w dalszej części sezonu.
Porywisty wiatr i gwałtowne opady śniegu na niedzielnych odcinkach stawiały wysoko porzeczkę przed zawodnikami. Dla startującej w systemie Rally2 załogi Tiger Rally Team, drugi dzień rajdu był przede wszystkim treningiem i okazją do przetestowania ustawień zawieszenia samochodu. Jednak już podczas pierwszego odcinka samochód stracił moc pracując na trzech cylindrach. Po prowizorycznym usunięciu awarii udało się wystartować do kolejnego OS-u, jednak podczas drugiego odcinka problem powrócił i zawodnicy zmuszeni byli do wycofania się z dalszej rywalizacji.
Tomasz Kasperczyk: Rajd od początku nie układał się po naszej myśli. Na odcinku kwalifikacyjnym przebiliśmy oponę a pierwszego dnia czyściliśmy trasę dla kolejnych załóg. W drugiej pętli, kiedy złapaliśmy już dobre tempo, posłuszeństwa odmówiła pompa wspomagania i przejechaliśmy osiem ostatnich kilometrów odcinka z niesprawnym układem kierowniczym. Do drugiego etapu wystartowaliśmy z dobrym nastawieniem i w bojowym nastroju, niestety podczas pierwszego odcinka samochód stracił moc – silnik pracował na trzech cylindrach. Nie mając już szans na dobry wynik w rajdzie szkoda było ryzykować poważniejszym uszkodzeniem silnika, podjęliśmy więc decyzję o rezygnacji z dalszej jazdy. Najważniejsze że udało się przejechać sporo kilometrów, zbierając cenne doświadczenie.
Damian Syty: Z racji wczorajszej awarii, dzisiejszy dzień postanowiliśmy potraktować jako mocny trening. Niestety już po trzecim kilometrze pierwszego odcinka pojawiły się problemy z samochodem. Na dojazdówce pomiędzy odcinkami próbowaliśmy naprawić auto, ale było za mało czasu. Po przejechaniu kolejnego OS-u uznaliśmy że dalsza jazda z niesprawnym silnikiem jest zbyt ryzykowana i pojęliśmy przykrą dla nas decyzję o wycofaniu się z rajdu.
Rajd Liepaja zakończył zimowy etap przygotowań zespołu Tiger Rally Team do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomasz Kasperczyk z Damianem Sytym rozpoczną sezon w krajowym czempionacie od startu w rajdzie Świdnickim – KRAUSE, I rundzie RSMP który odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia.
Tomasz Kasperczyk urodził się w 1992 roku w Myślenicach. Profesjonalną przygodę z rajdami rozpoczął w roku 2011 od startów w wybranych rundach Rajdowego Pucharu Polski oraz Rally Vsetin w Czechach. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocował 6 miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk-Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Kalendarz Startów Tiger Rally Team :
FIA ERC – Rajdowe Mistrzostwa Europy 2015
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2015